Despre

 

Judith Kis are o experiență de peste 20 de ani în companii de top naționale și internaționale, conducând în prezent departamentul de Resurse Umane, Logistică și Business Continuity din cadrul Groupama
Din această poziție, Judith Kis consideră că oamenii din companie sunt cei care aduc valoare business-ului în ansamblu Care sunt tendințele în resurse umane și despre cum oamenii trebuie puși în centrul atenției aflăm din interviul de mai jos

Interviu

Cu o experiență profesională de peste 20 ani, Judith Kis a coordonat pe parcursul carierei sale departamentele de resurse umane, relații publice și logistică ale unor companii importante, naționale și multinaționale din domenii precum FMCG, retail, servicii de securitate și IT. Judith este implicată în activități de dialog social, fiind vicepreședinte în Patronatul Industriei de Asigurări din România și membru de board în Confederația Patronală Concordia.


În 2009, Judith a absolvit programul MBA din cadrul ASE-CNAM Paris, este certificată în managementul resurselor umane prin programul post-universitar la Asebuss și prin Masterul de Comunicare și Managementul Resurselor Umane de la SNSPA. 


În prezent, Judith conduce activitățile de Resurse Umane, Logistică și Business Continuity din cadrul Groupama, lider pe piaţa de asigurări din România, recunoscut pentru calitatea serviciilor şi soluţiile flexibile de asigurare oferite celor peste 1 milion de clienţi individuali şi peste 80.000 de companii. 


Parte a unui grup internaţional de asigurări şi servicii financiare, mutualist și cu o istorie de peste 100 de ani, cu 32.600 de angajaţi deservind peste 13 milioane de clienţi la nivel global, Groupama îşi orientează strategia de dezvoltare în jurul celui mai important partener al său, clientul, pentru care dezvoltă produse şi servicii simple şi flexibile, adaptabile nevoilor acestuia, care să îi asigure continuitatea planurilor atunci când apar evenimente neprevăzute.


 Reporter (R):  Care sunt principalele tendințe în meseria ta, la nivel local dar și european și global?

 

Judith Kis (JK): Ultimii ani au dus la schimbări semnificative în diverse domenii și arii de activitate, peste tot în lume. Multe procese au fost regândite, reorganizate, simplificate, totul în beneficiul utilizatorilor, fie că vorbim despre un câștig de timp, efort sau confort.

În ceea ce privește resursele umane, digitalizarea a fost una dintre principalele schimbări și tendințe care s-au evidențiat în ultimul timp. Multe procese de HR sunt acum automatizate, inter-conectate si mult mai bine armonizate.


O altă tendință ar fi și faptul că se pune mai mult accent ca oricând pe cultura organizațională, pe leadership. În contextul a tot mai multor provocări în ceea ce privește retenția și productivitatea angajaților, o zonă de mare interes în ultimul timp este și aceea a beneficiilor pentru angajați din care nu lipsesc elementele de wellbeing și sănătate mentală. Din ce în ce mai multe companii construiesc astfel de programe pentru echipele lor, pun accent pe grijă, pe interacțiune, pe implicarea oamenilor și pe starea lor de bine. Și, bineînțeles, nu putem uita de munca hibridă, care se transformă încetul cu încetul dintr-o tendință, într-o certitudine în ceea ce privește stilul de lucru.

 

R: Care sunt principalele oportunități pe care le vezi pe viitor in meseria ta?

 

JK: Aș spune că există foarte multe oportunități pentru managementul resurselor umane iar una dintre ele ține în primul rând de punerea oamenilor și a experienței angajaților în centrul strategiei de business, ele devenind un motor pentru wellbeing și performanță organizațională. Creșterea flexibilității este și ea o oportunitate foarte mare care vine odată cu noile tendințe în stilul de lucru, cu digitalizarea. Și, nu în ultimul rând, avem o oportunitate și în delegare dacă privim acest proces ca pe un instrument prin care să creștem oameni și să dezvoltăm noi competențe.

 

R: Care au fost si sunt principalele provocări întâmpinate de meseria in care activezi, de-a lungul pandemiei?

 

JK: Una dintre principalele provocări și preocupări a fost sănătatea angajaților, deopotrivă cea fizică, cât și cea mentală. A fost însă și o oportunitate pentru a folosi digitalizarea în beneficiul oamenilor, pentru a găsi modalități de a rămâne aproape, conectați chiar și de la distanță. Nevoia de conexiune, între oameni, între oameni și companie, s-a resimțit mai puternic și ne-a determinat să fim creativi, să găsim soluții pentru a răspunde la această problemă. 


R: Care sunt principalele provocări dar si oportunități pe care le aduce aceasta regândire a modalității si locației din care se desfășoară lucrul (work from home sau work from anywhere)?

 

JK: Aminteam anterior de nevoia de conexiune cu alți oameni, cu o echipă, cu un mediu organizațional – cred ca aceasta este una dintre principalele provocări. Ei i se adaugă distanțarea care poate deveni ușor nu doar una fizică, teama de necunoscut, singurătatea, capacitatea de a-ți gestiona corect timpul și de a continua să faci performanță într-un mediu atât de volatil.


Din fericire, provocările vin de cele mai multe ori și cu oportunități care, corect fructificate, pot deschide calea către niște tendințe importante. Vorbim astăzi tot mai des despre wellbeing, despre importanța păstrării unui echilibru între job și viața personală, despre flexibilitate, aspecte care poate nu s-ar fi dezvoltat atât de mult și de frumos, dacă nu ar fi existat niște constrângeri inițiale.


Aș mai nota o oportunitate extrem de importantă, și anume aceea de a deveni mai sustenabili. Modul în care am regândit felul în care lucrăm se traduce inclusiv printr-un impact mai blând asupra mediului înconjurător – mai puține ore petrecute în trafic, mai puțin consum de combustibil.

 

R: Care sunt reperele dvs. pentru a vă ajuta să dezvoltați o cultură organizațională stabilă și o atmosferă de lucru prietenoasă?

 

JK: Consider că totul începe de la modul în care cultivi ideea de implicare, de responsabilitate individuală, orientarea colaborativă, etică, creativitatea și continuă cu felul în care dai sens oamenilor zi de zi prin conținutul muncii lor, prin apreciere, prin acceptare.

 

Onestitatea, sinceritatea, lipsa disimulării sunt repere la fel de importante pentru crearea unei culturi organizaționale în care compatibilitatea dintre oameni, dintre om și companie este una reală.

 

R: Care este revista de business/site-ul de știri economice pe care o/il consultați in mod frecvent?

 

JK:  Publicațiile pe care le citesc cel mai frecvent sunt Harvard Business Review și PressOne, iar atunci când sunt în mașină ador să ascult postul de radio RFI.

 

R: Sfat! Ce ai da mai departe ca lecție de business?

 

JK: Nu te opri din a te dezvolta și din a-i sprijini și pe cei din jurul tău să se dezvolte. Fii bun, fii etic!

 

R: Recomanda 3-5 cărți pe care ar trebui sa le citească un profesionist!

 

JK: Personal, cred mult în citirea de literatură beletristică, iar pe parte profesională aleg să citesc articole bine documentate și bine ancorate în problematica prezentului.

 

 As face câteva recomandări din zona beletristică, chiar dacă îmi este greu să aleg din tot ce am citit: 


Inocenții, Ioana Pârvulescu 

Muntele Vrăjit, Thomas Mann 

Viața după Auschwitz, Eva Schloss 

Omul în căutarea sensului vieții, Victor Frankl 

Tragedia omului, Madach Imre