Lucia Stoicescu nu este doar un bun lider, ci și un profesionist desăvârșit în domeniul IT, trecând prin toate pozițiile din industrie Într-un interviu acordat Bucharest Business School Review, CEO mindit.io ne dezvăluie cât de importanți sunt oamenii pentru industria în care activează și, poate mai mult, cât de importantă este puterea echipei Cum poți să fii autentic într-o lume dominată de viteză și digitalizare, cum poți construi raportându-te în permanență la un scop mai mare decât tine și despre cum se poate construi o echipă redutabilă și performantă într-o industrie extrem de competitivă – citiți în interviul de mai jos.

Interviu

Reporter: Cine este Lucia Stoicescu și cum faci astfel încât compania pe care o conduci să fie una de succes?


Lucia Stoicescu (LS): Toata viața am căutat experiențe noi și am îmbrățișat fiecare oportunitate din dorința de a învăța și a face bine. Experiența mea profesională acoperă expertiză în operațiuni, managementul proiectelor IT, telecom și management al proceselor, risk management și ceea ce numim process improvement. 


Sunt un informatician format în băncile Facultății de Informatică din cadrul Universității din Craiova și masterand în baze de date la Universitatea din București. Mi-am început cariera ca om tehnic, într-un rol de QA, dar am tranzitat repede către roluri de leadership, team leader și ulterior project manager și le sunt recunoscătoare celor care au avut încredere în potențialul meu și mi-au oferit expunerea pe care încerc să o dau si eu mai departe în proiectele pe care le implementez. Am fost implicată în activități de consultanță, am făcut parte din echipa care a realizat primele audituri CMMI în Romania, am intrat în comunitatea PMI și sunt fericită că am contribuit la crearea PM Access și am avut ocazia să îi pregătesc pe cei care îți doresc să facă project management de calitate.


Cine sunt eu acum profesional este rezultatul a mulți ani de descoperire în companii mari și medii, care au condus către rolurile pe care le-am avut și le am în mindit.io, un loc în care simt în fiecare zi că mai adaug ceva nou descoperit în mine și unde mă umplu de energia colegilor minunați cu care construiesc o comunitate extraordinară de oameni care fac software și au impact în industria de servicii software globală. 


Rolurile pe care le-am jucat în cei cinci ani de când sunt în mindit.io au fost în zona de leadership operațional, când am fost COO, leadership în business development prin rolul de Business Development Director și acum overall leadership prin rolul de CEO.  


Mindit.io este o companie de servicii software, cu peste 7 ani de experiență în implementarea de proiecte complexe de dezvoltare software, business intelligence și integrare. Am construit parteneriate cu clienții noștri din industrii precum Retail, Banking, Fintech, e-health, semnaturi electronice, switch-uri electromecanice, Pharma, produse alimentare pe bază de plante, fiecare având nevoile sale unice și fiindu-le aprope în călătoria lor indiferent dacă vorbim de companii multinaționale cu peste 30.000 de angajați la nivel global sau startup-uri care își croiesc drumul.


Echipa mindit are valori autentice, ne pasă unul de celălalt cu adevărat, credem în parteneriate pe termen lung – care nu se pot construi fără valori comune, fără încredere reciprocă și fără să livrezi ce ai promis.


Avem grijă atât de echipele noastre cât și de proiectele pe care le dezvoltăm și acoperim cel mai ridicat nivel de securitate al proiectelor. Certificarea ISO 9001: 2015 și parteneriatul cu Microsoft reprezintă asigurarea că îndeplinim un standard ridicat de performanță tehnică, calitate a serviciilor și asistență pentru partenerii nostri.


Avem o prezență națională, cu birouri în Bucuresti, Cluj, Sibiu și Iasi și suntem în plină expansiune și pe plan internațional, cu un birou deschis în Elveția și cu planuri de extindere și în alte zone.


R: Care sunt principalele tendințe în industria în care activezi, la nivel local, dar și european și global?


LS: Cel mai important trend la nivel global constă în investițiile accelerate în tehnologie; la nivel European se prefigurează intrarea pe piețele adiacente a companiilor de tehnologie, valorificând oportunitațile pentru proiecte agile si creative. 


Digitalizarea accelerată prefigurează o nouă era a transformării centrată pe oameni; mai precis, initiațivele tehnologice vor forma o legatură strânsă între experiența clienților (Customer Experience) și experiența angajaților (Employee Experience), generând avantaje competitive. 


R: Care sunt principalele oportunități pe care le vezi pe viitor în industria în care activezi?


LS: Migrarea catre Cloud reprezintă una din oportunitățile cele mai vizibile. Migrarea poate fi o soluție ideală pentru nevoile de stocare a datelor; cercetările de piață arata că 43% din persoanele responsabile cu deciziile pe IT au migrat deja către Cloud. 


Implementarea modului de lucru la distanta și hybrid din timpul pandemiei face ca domeniul confidențialității datelor, securității software și a serviciilor de gestionare a datelor să fie de asemenea un câștigător important pe pe piața tehnologică.


De asemenea, extinderea produselor și serviciilor în afara piețelor tradiționale și saltul către revoluția SAAS (software as a service) cu investițiile în energie regenerabilă prefigurează o creștere accelerată în această zonă.


R: Care au fost și sunt principalele provocări întâmpinate de industria în care activezi de-a lungul pandemiei?


LS: În timpul pandemiei, activitatea în ceea ce privește dezvoltarea de software a fost și ea impactată. Pe măsură ce organizațiile au pivotat către noi modele de afaceri digitale, echipele de dezvoltare s-au confruntat mai mult ca niciodată cu o presiune continuă de a furniza rapid noi capacități digitale și de a crea experiențe mai dinamice și anticipative. 


Nevoia de digitalizare a crescut semnificativ și cu cât a crescut aceasta, cu atât a crescut și complexitatea proiectelor și nevoia de a te adapta la schimbare.


R: Care sunt principalele provocări dar si oportunități pe care le aduce aceasta regândire a modalității si locației din care se desfășoară lucrul (work from home sau work from anywhere)?


LS: Oportunitățile de a lucra de oriunde, nedepinzând de prezența la birou, sunt numeroase; putem începe cu faptul că s-a redus timpul petrecut spre și de la birou acasă, continua cu mai mult timp pentru focus pe lucrurile importante și creativitate, șansa de a lucra din comfortul casei tale și a investi timpul petrecut pe drum în ce îți aduce satisfacție. 


Vine bineînțeles și cu dificultatea de a cunoaște în persoană colegii noi și de a forma legăturile strânse care se formau în cadrul discuțiilor formale și mai putin formale, care ne dau suport pentru conectarea autentică. Încercăm în continuare să fim împreună la birou în diverse contexte, dar dăm oamenilor libertatea de a alege cum este mai bine pentru ei. 


R: Care sunt principalele provocări si oportunități aduse de procesul accelerat de digitalizare adus in prim plan de evoluția din ultimii ani (pandemia)?


LS: Pandemia ne-a arătat clar că cei care aveau o bază puternică și se puteau adapta, au avut rezultate foarte bune. Nu mai este vorba despre biroul companiei, este despre modul de lucru al companiei. Sunt 2 ani de când noi am ales să nu mai măsuram dimensiunea echipei, numărul de oameni și clienți pe care îi ai în joc, ci numărul de vieți pe care le atingem. Așa că ne străduim să oferim și să îmbunatățim continuu value offering – ul nostru.

Provocările pot fi reprezentate de nevoie a fi conectat și dificultatea de a deconecta atunci când avem nevoie.


R:  Care sunt reperele care te ajută să dezvolți o cultură organizațională stabilă și o atmosferă de lucru prietenoasă?


LS: Pentru mine cultura pornește de la un reper important care este chiar parte din viziunea mindit; A kind community shaping the global IT outsourcing industry, iar acel reper este comunitatea, care pentru noi înseamnă a fi împreună, a fi prezenți unul pentru celalalt, a asculta, a oferi sprijin și a învăța unul de la celălalt. 

Pentru mine și pentru echipa mea, succesul a fost întotdeauna rețeta unei echipe: este vorba de a crea oportunități de a-i crește pe alții. Și pentru mine, impactul pozitiv înseamnă să dau înapoi mai mult decât am primit și întotdeauna, să construiesc încredere și să ofer această încredere. 


Nu există cadru perfect și probabil în fiecare etapă a unei organizații sunt diferite elemente  necesare, cu atât mai mult în etapele de creștere accelerată, dar cei mai importanți sunt oamenii. Să creștem împreună, să existe încredere și curajul de a încerca de fiecare dată.


R: Care este revista de business/site-ul de știri economice pe care o/il consulți în mod frecvent?


LS: 

https://hbr.org/

https://sloanreview.mit.edu/


R:  Sfat! Ce ai da mai departe ca lecție de business?


LS: Eu cred că tot ce avem este reprezentat de calitatea relațiilor noastre. Un parteneriat de succes, în viață sau în business, se măsoară prin calitatea lui. Îmi caut povești și context în care eu cred, în care sunt autentică, în care pot strânge oameni mai buni ca mine în jurul meu și împreună să putem crea parteneriate pe termen lung – atâta timp cât valorile sunt comune, când scopul final e mai mare decât noi și avem grijă unii de alții în proces. 


Atunci când ceea ce faci, în fiecare zi, este pentru ceea ce numim purpose driven organization, ceea ce construiești îți aduce foarte multă împlinire.


R: Recomanda 3-5 cărți pe care ar trebui sa le citească un profesionist!


LS: Measure what matters- John Doerr


Managerial Economics – William F.Samuelson, Stephen G.Marks

Grit. Puterea pasiunii și a perseverenței – Angela Duckworth


IT-ul este performerul industriei în ultimii ani și credem că informațiile pe care le-ai împărtățit

cu noi vor fi relevante pentru cititori. Îți mulțumim!