Valentin Văcăruș este din 2008 manager al agenției de publicitate Godmother, o companie care are ca focus conectarea brandurilor cu consumatorii Ce impact are digitalizarea în piața de publicitate, cum a afectat pandemia industria dar și ce sfat și ce cărți recomandă pentru profesioniști – citiți un interviu cu un profesionist din publicitate

Interviu

Reporter (R): Conduci o agenție de publicitate. Care este principala resursă a unei asemenea organizații?

 

Valentin Văcăruș (VV): Godmother este o agenție de publicitate care-și propune să pună consumatorul și brandul în contact direct. Evenimente (online sau offline), interacțiuni digitale, comunicare Instore – sunt serviciile oferite de noi printr-o echipă de 40 persoane.  

Coordonez agenția din 2008 și provocarea majoră pentru mine ca manager este să eficientizez alocarea resurselor agenției – timpul fiind cea mai importantă și limitată resursă.


R: Care sunt principalele tendințe în industria în care activezi, la nivel local dar și european și global?


VV: Campaniile de comunicare devin foarte targetate și personalizate. AI și machine learnings sunt deja concepte des implementate și utilizate astfel încât comunicarea să fie utilă, permisă și relevantă pentru relația brand consumator. Globalizarea a venit cu concentrarea centrelor de decizie în câteva huburi de unde sunt coordonate global strategiile de comunicare. 


R: Care sunt principalele oportunități pe care le vezi pe viitor în industria în care activezi?


VV: Oportunitățile vin din deschiderea piețelor pentru inovație. Un produs digital este mult mai ușor să acopere o piață globală, iar industria noastră cred că are multe talente care pot produce aplicații, softuri, soluții digitale pentru diferite spețe.  


R: Care au fost și sunt principalele provocări întâmpinate de industria în care activezi de-a lungul pandemiei?


VV: Pandemia a generat două mari provocări – cu precădere pentru agențiile care au ca focus conectarea brandului și a consumatorului – cum este Godmother. 

Interzicerea evenimentelor fizice a forțat industria să caute soluții în zona evenimentelor online. Sunt multe beneficii ale acestor evenimente, dar veniturile sunt cel puțin înjumătățite .

În al doilea rând, poate si mai dramatic este cel puțin în Romania burnout-ul unui procent considerabil al celor care lucrează în industrie. Încărcarea mare, dinamica ridicată și presiunea constantă au făcut ca mulți seniori din industrie să caute reconversie profesională sau joburi mai puțin dinamice, iar acest fenomen face ca echipele să sufere și mai mult, atât numeric, dar și calitativ.


R: Care sunt principalele provocări dar și oportunități pe care le aduce aceasta regândire a modalității și locației din care se desfășoară lucrul (work from home sau work from anywhere)?


VV: Provocarea majoră este să păstrezi spiritul creativ si vibe-ul unei agenții de publicitate. Lipsa interacțiunii umane, a micilor povești și a unui spațiu fizic share-uit face ca în creativitate să vedem mai des șabloane. Ideile grozave apar și ca urmare a brainstorming-ului sau a altor abordări specifice care sunt greu de reprodus în spațiul virtual.

Desigur, work from home vine la pachet cu mărirea bazei de selecție pentru colegi sau colaboratori. 


R: Care sunt principalele provocări și oportunități aduse de procesul accelerat de digitalizare impus de evoluția din ultimii ani (pandemia)?


VV: Aici sunt mai multe oportunități – și anume posibilitatea dezvoltării de produse și servicii noi care pot ajunge produse globale extrem de rapid. Sunt fonduri disponibile gata oricând să ofere suport pentru idei mărețe și planuri bine articulate. 


R: Care sunt reperele care te ajută să creezi o cultură armonioasă și atmosferă de lucru prietenoasă?


VV: Reperele vin din valori. Cred că planurile, obiectivele KPI se pot schimba, ajusta rapid în funcție de context, dar valorile pot rămâne ca atribute valide în construcția unor branduri și echipe puternice.  


R: Ce resursă de informare folosești zilnic?


VV: Sursa principala este LikedIn. O văd ca pe o platformă globala de știri si knowhow specific. 


R:  Dacă ar fi să dai un sfat de business, care ar fi acela?


VV: Cu cât ești mai capabil să definești ce NU vrei dintr-un business, cu atât este mai ușor să îți rafinezi oferta.


R:  Recomanda 3-5 cărți pe care ar trebui să le citească un profesionist!

 

”Cum să livrezi fericire. Calea către profituri, pasiune și scop”, Tony Hsieh”

No Rules Rules. Netflix and the Culture of Reinvention”, Erin Meyer, Reed Hastings

”Măsoară ce contează. Despre OKR-uri și modul în care Bono, Gates si Google au zguduit lumea cu ajutorul lor”, John Doerr

”The New Gold Standard: 5 Leadership Principles for Creating a Legendary Customer Experience Courtesy of the Ritz-Carlton Hotel Company, Hardcover”, Joseph Michelli