Pakan Baniasadi, Founder & Chief Creative Officer (CCO) Nos Praesenti

Interviu

Te invităm să te prezinți și să ne spui câteva cuvinte despre locul tău de muncă


Sunt de origine persană, am crescut în mare parte în România, m-am format în mare parte în Anglia, și, cu o mentalitate internaționala și multiculturală, am ales sa devin antreprenor. Decizia de a deveni antreprenor a fost influențată de studiile de Executive MBA unde, chiar daca am participat după puțini  ani de experiența, m-a determinat, ca pe lângă afacerile de familie, să încep și o afacere din pasiune, de la zero. De aceea am creat Nos Praesenti, agenția de creație care adaugă valoare brandurilor și se implică în aducerea rezultatelor.


Cred cu tărie că acțiunile noastre de astăzi definesc rezultatele de mâine și cum facem diferența ca oameni și ca impact. Suntem agenția care vine în întâmpinarea brand-urilor cu un vibe fresh, modern și cu o perspectivă creativă nouă, gata să livreze un impact semnificativ susținut de rezultate. Totul a pornit de la dorința de a oferi soluții creative care să aducă rezultate și din pasiunea de a oferi lucrări originale, de calitate superioară care să vină în ajutorul brandurilor din România și nu numai. 


Această decizie nu a apărut din senin, ci după o perioadă lungă de observație și cercetare în care am realizat că din ce în ce mai mulți clienți sunt nemulțumiți de calitatea serviciilor altor agenții, costuri mari asociate împreuna cu lipsa rezultatelor și de lipsa generală de imaginație. Vorbim atât de branding, cât de Social Media, dar si când vine vorba de campanii.


Pentru mine unul dintre cele mai importante lucruri este echipa. Echipa este formată cu o deosebită atenție și cumva hand-picked și formată de către mine personal pentru că țin foarte mult la calitățile oamenilor care formează echipa Nos Praesenti și care lucrează pe fiecare proiecte in parte. Suntem creativi cu background-uri impresionante, care înțeleg și business pe lângă aspectul artistic, când vine vorba de proiecte inedite construite după KPIs și mereu orientate pe rezultate de excepție! 


Care sunt principalele tendințe în industria în care activezi, la nivel local, dar și european și global?


Pandemia doar a subliniat anumite lipsuri, acolo unde ele sunt în mod curent, cu sau fără ea (pandemie), principala provocare este și va rămâne consolidarea echipei, prin păstrarea unui spirit pozitiv și motivant.


A afectat războiul din Ucraina industria în care activezi? În ce fel? Care consideri că este cea mai potrivită atitudine a unui manager în situații imprevizibile ca aceasta? Cum putem pregăti compania pentru a face față unei situații cu impact major și care se află în desfășurare, cu opțiuni deschise? Pandemia, război și criză economică în același timp. Ce decizii ai luat sau ai lua în compania ta pentru a face față provocărilor actuale? De ce? În opinia ta, cum putem reduce impactul acestor provocări la nivel de companie?


Deocamdată nu, și nu cred că va fi cazul. Războiul nu a afectat proiectele pe care le avem în desfășurare. Ce poate fi observat este un flux de oameni extrem de creativi care au fost nevoiți sa părăsească Ucraina, căutând oportunități în România. Cu toate că este tristă situația (războiul), poate fi luată și partea pozitivă pentru orice business care este într-o continuă căutare de talente. 


Ca agenție creativă, strâns legătură cu brandurile pe care le gestionăm și suportul direct dat antreprenorilor și partenerilor cu care lucrăm, este definitoriu pentru a putea trece împreună prin aceste situații neprevăzute.


Ca manager, dar și ca lider, în situații imprevizibile sunt importante: acceptarea, pregătirea și adaptarea. Însă, în acțiuni, ordinea începe cu pregătirea pe primul loc, apoi adaptarea și acceptarea. Pregătire atât financiară, cât și crearea unor condiții de siguranță echipei, pe cât se poate, adaptarea rapidă la modalități de lucru cu pauze scurte, temporare, și acceptarea că nu toți pot fi puternici sau productivi în situații de acest gen. 


Care sunt reperele care te ajută să dezvolți o cultură organizațională stabilă și o atmosferă de lucru prietenoasă?


Comunicarea. Comunicarea elimină orice tensiune, iar sinceritatea într-o echipă este binevenită. Nu poți obține un rezultat pozitiv fără cele 2, fie că vorbim despre Directori, CEO sau Creativi. Mai departe, mediul de lucru prietenos. 


Ce înseamnă să lucrezi într-o agenție de creație?


Este bine de știut că, pentru cei care caută un mediu de lucru în care sa învețe, să crească și să devină mai buni, atât personal, cât și profesional, chiar dacă vei lucra în cel mai puțin plictisitor domeniu, proiectele vor fi diferite, iar provocările multe; cu toate astea, este cel mai bun loc în care te poți cunoaște ca om, în care vei avea șansa să-ți testezi toate emoțiile și să dobândești răbdare.


Sună destul de dur, dar pe cât de competitiv și intens este să lucrezi într-o agenție creativă, pe atât de satisfăcător devine, în timp, când vei vedea ideile tale transformate în realitate și emoția pe care acestea o provoacă. Iar asta se întâmpla pentru că la Nos Praesenti, iți poți exprima ideile fără impedimente și filtre. 


Ce trebuie să știi înainte de a crea propria agenție de creație?


Cel mai important lucru de înțeles, fără a îndulci deloc lucrurile, este nevoia de mindsetul corect, management al timpului și expertiza îmbunătățită zilnic. Nimic nu se construiește într-un an de zile. O agenție creativă va întâmpina provocări în fiecare zi; este ca orice business care adună împreună oameni cu diferite caractere, fie că sunt angajați sau clienți, cu gusturi diferite și reacții diferite la feedback. O agenție stabilă este construită, în timp, cu răbdare și încredere în propriile puteri și ale echipei. La fel si omul!


Dacă ar fi să lăs în scris câteva cuvinte și pentru cei care sunt la început de drum sau pentru cei care caută să se alăture echipei noastre, ar fi câteva aspecte după care și noi ne ghidăm constant: Creionează foarte clar „the why behind the what”!  Află ce ești dispus să sacrifici pentru a obține anumite rezultate. Învață zilnic și nu-ți pierde niciodată din vizor adevăratele obiective. 


Mereu sa exista aceasta întrebare si curiozitate: Ce reprezintă viziunea artistică și ideile originale dacă duc lipsă de claritate, implementare, încredere și acea ”super echipă” din spatele lor? 


La Nos Praesenti, avem un ’’Signature Touch’’ specific al agenției la care ținem foarte mult și încercăm zilnic să-l îmbunătățim. 


Suntem permanent în dezvoltare și mereu pregătiți să ne extindem. 


Ce crezi că ar trebui să citească un profesionist? Care sunt cărțile care te-au inspirat pe tine?


’’Think and Grow Rich’’, Napoleon Hill

’’Art of War’’, Sun Tzu 

’’12 rules for life’’, Jordan Peterson

’’Never Split The Difference’’, Chris Voss


Îți mulțumim pentru interviu și îți dorim succes pe toate planurile!